13 January 2012

Kek Karamel lg...

Kemarin tengah cbuk2 berFB dan update blog..tba2 teringat mo mkn kek. Ingatkan mo buat kek coklat kukus tp da buat sblm ni..tu pun kejap jak hbs. So pikir pnya pikir aku pun buat keputusan buat kek karamel. Tp tengah cbuk2 buat pudingnya, br perasan yg vanilla da hbs. Mak oi..tpaksa ku tinggalkan kejap smua tu, bawa anak2 pi gerai pasar berdekatan IPG ni, di bulatan Balung ni bli esen vanilla.

Ntah brp gerai aku pi..smua xda. Kedai runcit pun xda jual..apa ka...tpaksa la lg driving jauh ckit. nasib baik ada...

Lepas da kena ngap ckit br teringat mo snap..hehe

Ni 2nd time aku buat. 1st dulu aku buat, puding karamel on top kek tu lembik ckit. Kali ni padat ckit tp still lembut. Kek plak mmg gebuss habis....rasa mmg mengacam... Biar pun penat membuatnya tp mmg berbaloi2....credit for Lovely Kitchen sbb aku ambk resepi ni dr blognya...jgn marah ya...


Background gbr kurang menarik tp..ada aku kisah.. yg penting kek tu....menyelerakan..sapa mau???

No comments:

Post a Comment