12 January 2012

Rainbow Cake...Hepi Birthday Aliya 3 Thn

Novemver 2011 lalu, kami menyambut hr lahir anak bongsu ku..Aliya Amani yg ke-3 thn. Punya la semangat..pa tidaknya. mmg lama da ku tgu2 saat ni. Perancangan mmg da dlm kepala lama da...mo buat itu, mo buat ini. At last..the time's coming.

Aku pun cbuk la buat mcm2. Tp yg paling penting kek. Kali ni aku buat Rainbow Cake, resepi Martha Steward.  Dpt dr mana x ingat da..

Blh la..bg yg amatur mcm aku ni. Nsb baik ada niece yg tlg ratakan cream tu (paitung org cni ckp..hehe)

Alhamdulillah menjadi gak kek ni...ni 2nd time da buat. masa 1st dulu guna butter cream..kureng ckit rasanya. Kali ni aku guna Cream Cheese Icing pas tu lapis lg ngan fresh cream. Mmmg umph....

Blh tahan gak kan...tp syg gula2 dia tu start mencair n jatuh. so buruk ckit la rupanya.....

Hepi sakan anak2 ngan anak2 buah skali...menu mlm tu aku buat biasa2 jak. Ala kadar...yg penting anak2 hepi, kita tgk anak2 hepi, kita pun ikut hepi...tenang minda.

Princess Aliya

Anak2 n anak2 buah.....semua hampir sebaya jak....
Perancangan akan dtg...b'day Elly (Amni Dalilah) plak...bln 3 nti. x pasti lg mo buat kek apa...tp tgu....

No comments:

Post a Comment